Interaktivni dodatki:






Datum: 19. JUN 14 - ZANIMIVOSTI

Raj za potrošnike ali obvezno čtivo za trgovce

Ali ste vedeli, da imajo Skandinavci 5 državno-javnih krogov, ki pomagajo braniti potrošnika? Preberite, zakaj je nakupovanje na severu res užitek.

Norvežani, Švedi in Danci so skupaj oblikovali zakone, ki varujejo potrošnike. In verjemite nam, pri tem so se res potrudili. Oblikovali so pet nivojev reševanja problemov in le redko se zgodi, da bi prodajalec, ali trgovec bil tako trmast, da bi se šel vojno s kupcem. Zato ima nakupovanje na severu vsaj dve veliki prednosti: potrošnik je zavarovan tako, kot pri nas Kočevski medvedi, svoje pa prispeva tudi visok standard. Skandinavci so vajeni kupovati kvaliteto (za razliko od nas, ki moramo vse pogosteje gledati samo še na ceno).

Kako je potrošnik zaščiten na severu?

Prvo pravilo je, da lahko kupec kupljeno blago vrne v najmanj 7 dneh, večinoma pa so trgovci ta rok podaljšali na 30 dni. To velja (pazite to!) tudi za šunko, ki se vam je pod trgovskimi neonskimi lučmi zdela privlačna, doma pa ne. Da, barva živil je pomemben razlog, zakaj jih lahko vrnete.


Naslednja posebnost je servisna mreža. Če se vam pokvari televizor, imajo vsi trgovci izredno močne servisne mreže, ki še isti dan pridejo in vam zamenjajo izdelek. Pokvarjenega odpeljejo, med tem uporabljate nadomestnega in vam popravljenega pripeljejo nazaj. Potrošniku ni treba nič skrbeti o transportu in dokazovati napako. Minimalna garancija je 2 leti, najbolj zanimiva pa je garancija na nepremičnine, ki velja 5 let. Da, prav ste prebrali. Če na severu kupite hišo in po enem letu ugotovite, da se s sosedi ne razumete, lahko nepremičnino vrnete. S tem ukrepom Skandinavci ne poznajo termina skritih stroškov.

Če pride do zapleta, ki ga kupec in trgovec ne moreta rešiti, je na vrsti sodišče. Tudi pri tem so Severnjaki posebni, ker se vsak potrošniški sodni problem rešuje na licu mesta. Sodišče se v takem primeru preseli v trgovino, kjer je dokazovanje svojega prav za obe vpleteni stranki najenostavnejše.


A to še ni vse. Švedi imajo za najpogostejše kršitve posebne komisije, ki so specializirane samo na določeno vrsto pritožb. Tako imajo komisijo, ki rešuje samo previsoke račune poročnih zabav. Imajo posebno komisijo, ki kontrolira advokate. In imajo komisijo, ki bdi na pogrebnimi storitvami. Na področjih, kjer je komisija, kršitev praktično ni.

Vas te vsebine zanimajo in bi želeli biti obveščeni o novostih?
Vpišite svoj e-mail in nič ne boste zamudili.
potrošnik
 
Švedska
 
Norveška
 
Danska
 
garancija
 
Nalagam ...

























Vem kaj jem - RSS
Copyright (c)
VemKajJem.si
maj 2014
π
Vem kaj jem - na vrh strani