Ste pripravljeni na kokosov kis?
 | 
NASVET DNEVA: Pred spanjem ne jejte sir, ker vsebuje veliko maščobe, ki upočasni prebavo.



Interaktivni dodatki:


(Savingdinner.com)



Datum: 13. JUN 18 - ZDRAVJE, LEPOTA

Ste pripravljeni na kokosov kis?

Če mislite, da je to marketinški izum zahodnega sveta, se motite - kokosov kis že stoletja uporabljajo v Indiji in to z razlogom

Če mislite, da je kokosov kis podoben ostalim, se motite. Po okusu že, a nutricistična primerjava z jabolčnim kisom kaže na ogromno razliko.

Kokosov kis najpogosteje uporabljajo na Filipinih, pa tudi Indiji in v drugih državah Azije. Je bele barve in zelo ostrega kislega okusa s pridihom kvasovk. Kot jabolčni vsebuje tudi kokosov kis kulture organizmov, ki povzročajo fermentacijo in zaradi česar je tudi tako zdrav.

Kokosov kis se na zahodu uporabljajo predvsem sladkorni bolniki. Ima namreč zelo nizek glikemični indeks (35). Leta 2008 je dr. David JA Jenkins iz univerze v Torontu testiral 210 sladkornih bolnikov in ugotovil znatna izboljšanja pri tistih, ki so bili na dieti z nizkim glikemičnim indeksom. Prav tako se je tem bolnikom izboljšalo splošno počutje, zdravje srca in ožilja. Med pomembnimi sestavinami te diete je bil tudi kokosov kis.

Kemijske analize kokosovega kisa razkrivajo skoraj neverjetne vsebnosti vitaminov in mineralov. Žlica kisa namreč vsebuje 192 miligramov kalija, kar je toliko, kot pol banane. Kalij je zelo pomemben za ravnotežje elektrolitov, ki nadzorujejo visok pritisk in presnovo sladkorja. A to je šele začetek.

Jabolčni kis, ki velja za zdravega, je pravi palček. Že samo vitaminov iz kompleksa B je v kokosovem olju 1000-krat več. vitamina C pa je 6-krat več. Kalcija ima kokos 12-krat več, magnezija 70-krat več, železa 300-krat več. Skoraj neverjetna je tudi količina esencialnih aminokislin in drugih mineralov. Fosforja je 70-krat več in skupaj s kalijem skrbita za izgradnjo kosti ter povečujeta vpojnost vitaminov in mineralov. Železo je še en element, ki ga je v kokosovem kisu 300-krat več, kot v jabolčnem in je zelo pomembna komponenta pri nastajanju rdečih krvničk ...

Vendar pozor!

Obstajata dve vrsti kokosovega kisa. Ena je narejena iz rastlinskega soka mladih kokosovih palm starih med 8 in 12 mesecev, temu pa sledi 60 dni fermentacije. Druga vrsta z bistveno manj hranili, a še vedno več od vseh običajnih kisov, pa je iz kokosove vode in ne vsebuje bakterij za fermentacijo.

Kako doma narediti kokosov kis?

Da preverite, ali bi se lahko navadili na okus kokosovega, ga poskusite narediti sami. Potrebujete 1 liter kokosove vode. Precedite jo skozi bombažno krpo in počasi zavrite. Ko začne voda vreti, odstavite in dodajte pol skodelice sladkorja. Ves čas mešajte dokler se ves sladkor ne raztopi. Nato dodajte četrt čajne žličke kvasa (lahko uporabite tudi pekovski kvas). Vse skupaj dobro premešajte, nato pa pretočite v steklene kozarce, ki jih pokrijete z blagom, da se bo lahko odvijal proces fermentacije. Tako pripravljeno mešanico postavite na temno in hladno mesto in pustite stati 2 tedna.

Kokosov kis lahko uporabljate na enak način, kot vsak drug kis.



Vas te vsebine zanimajo in bi želeli biti obveščeni o novostih?
Vpišite svoj e-mail in nič ne boste zamudili.








Vem kaj jem - RSS
Copyright (c)
VemKajJem.si
maj 2014
π
O portalu   |   Google +   |   Facebook   |   Twitter
Vem kaj jem - na vrh strani