Interaktivni dodatki:






Datum: 9. JAN 21 - DOBRO JE VEDETI

Kako prepoznate pomanjkanje magnezija v organizmu?

Magnezij je eden najpomembnejših mineralov v našem telesu, najhuje pa je to, da se njegovega pomanjkanja pogosto sploh ne zavedamo.

Magnezij je mikrohranilo in sodeluje pri več kot 300 procesih v telesu. Ključnega pomena je pri sintezi DNK, pri delovanju mišic in živcev, uravnava srčni utrip, delovanje ledvic, vpliva na nivo glukoze v krvi in je bogat vir energije.

Pomembno je omeniti, da potrebne dnevne količine magnezija ne moremo dobiti samo s hrano, še posebej neugodno pa je, da v primeru pomanjkanja, ledvice samodejno znižajo in prilagodijo tudi potrebo po drugih mineralih. Zgodi se lahko, da prav zaradi tega razliko magnezija izločimo z urinom, čeprav je v telesu tega elementa primanjkuje.

Bistven nasvet je zato uživanje raznolike in redne prehrane.

Kaj so najpogostejši vzroki nezadostnih količin magnezija?


  • Veliko strokovnjakov je bilo presenečenih, da ima več kot 80 % alkoholikov precejšen manjko magnezija v organizmu.

  • Nekatera zdravila (takšne za redčenje krvi, diuretiki, zdravila za preprečevanje driske, celiakija in celo Chronova bolezen) pogosto povzročijo, da telo z urinom izloči več magnezija, kot bi smelo. Nekateri nutricisti menijo, da je to motnja v delovanju ledvic, drugi pa to pripisujejo vitaminu D. Če se vam to dogaja, menjajte zdravila.

  • Starejši imajo običajno nižjo raven magnezija, kot mlajši. S starostjo se namreč absorpcija magnezija skozi črevesje zmanjšuje.

  • Fosfati iz gaziranih pijač in sladkarij dobesedno črpajo magnezij iz telesa. Če že imate nizek nivo magnezija, je to še dodaten problem, ki je najbolj očiten pri bolnikih s sladkorno boleznijo tipa 2.

  • Večji vnos kalcija, pomeni manj magnezija. Namreč, ljudem, ki imajo presežek kalcija, skoraj vedno primanjkuje magnezija.

  • Danes vemo, da je stres glavni krivec številnih sprememb v našem telesu. Dokazano je, da telo v stresnih primerih potrebuje več magnezija.

Pomanjkanje magnezija najlažje prepoznati po izgubi apetite, želji po čokoladi, zgagi in zaprtju. Seveda obstajajo še drugi znaki (utrujenost, tesnoba, visok pritisk ...) na katere nismo tako pozorni ali pa jih prvi hip ne povezujemo z magnezijem.

Ključno vprašanje je, kako obdržati in celo povečati nivo magnezija v organizmu?

Izogibajte se alkoholu, rafiniranem sladkorju (to so večinoma vsi industrijski proizvodi), glutenu, kavi in celo čaju, ne pijte vode iz pipe (takšna voda je polna natrijevega fluoroida) ter, nenazadnje, izogibajte se stresu.

Hranila, ki pa pomagajo telesu zadržati magnezij in povečati njegovo absorpcijo pa so vsa tista živila, ki imajo veliko vitaminov B1, B6, D3, E in selen.

Kje najdemo največ magnezija?

Če posumimo, da nam primanjkuje magnezija, jejte čim več temno zelene listnate zelenjave (špinača, blitva, brokoli), uživajte veliko mandljev in temne čokolade, med sadjem pa ne spreglejte češenj, avokada, banan, od zelenjave pa poskrbite, da boste imeli na jedilniku dovolj pese, zelene paprike, tofu in črnega fižola.



Vas te vsebine zanimajo in bi želeli biti obveščeni o novostih?
Vpišite svoj e-mail in nič ne boste zamudili.




Nalagam vsebine ...





Vem kaj jem - RSS
Copyright (c)
VemKajJem.si
maj 2014
π
Vem kaj jem - na vrh strani