Interaktivni dodatki:






Datum: 6. AVG 22 - ZANIMIVOSTI

Kako barve vplivajo na vaše odločitve

Še veste ne, kako močno nas proizvajalci zavajajo z barvami, da kupujemo impulzivno in s kopico sider v podzavesti

Če ste zase prepričani, da vedno kupujete premišljeno, potem se ne poznate dovolj dobro. Barve tako močno vplivajo na naše odločitve, da si običajni potrošniki še zamisliti ne moremo, kako proizvajalci vplivajo na naše odločitve. Odkar se je v trgovinah začel boj za kupce, so proizvajalci po celem svetu vložili enormne količine denarja v raziskave o vplivu barv. Glavna ugotovitev je, da pisani in mavrični produkti ne gredo dobro v prodajo. Vedno mora prevladovati ena barva, čeprav tudi druge ne smejo manjkati, od prevladujoče barve pa je odvisno, kakšne občutke želijo spodbuditi proizvajalci.

Barve, ki so najbolj všeč ženskam, so vijolična, roza, zelena, svetlo modra, moški pa imajo najraje sivo, črno temno modro.

Tople barve (barve sonca, ognja, poletja) ljudi običajno vznemirijo, hladne barve (barve zime) pa pomirjajo. Pastelne barve so nekje na sredini in dajejo negotov občutek, zato boste v trgovinah le redko našli izdelke v pastelnih barvah. Barve, ki imajo odziv, so nasičene, močne, izrazite ...

Vse vrste modre barve, tudi turkizna, spadajo med pomirjujoče barve, ki krepijo zaupanje, dajejo občutek varnosti. Te barve so povezane s čistočo, učinkovitostjo, močjo, kredibilnostjo, zato jo rade uporabljajo banke, zdravstvene ustanove, zavarovalnice, vodovodna gospodarstva, tudi podjetja, ki izdelujejo elektronske izdelke.

Rumena je svetla in zelo vpadljiva barva, ki daje občutek optimizma in akcije. Pomeni toplino, inteligenco, srečo, jasen pogled v prihodnost. Rumena se pogosto uporablja v izložbah, ker pritegne kupce, je pa tudi zaščitna barva mnogih dostavljavcev hrane, hitre pošte ...

Zanimiva barva je oranžna, ki ima dvojni pomen. Je lahko družabna barva, barva komuniciranja, druženja, optimizma, lahko pa pomeni tudi površnost, pesimizem, zlobo.

Rdeča je barva akcije, hitrih rešitev, navdušenja, strasti, moči, uporništva, je drzna in hkrati privlačna, radikalna. Rdeča je barva, ki ljudem dvigne srčni utrip in velja za barvo, ki najbolj spodbuja impulzivne nakupe. Uporabljajo jo proizvajalci hitre hrane, sladkih pijač ...

Zelena je barva ravnovesja, rasti, predstavlja samozavest in pozitivne misli. Zelena je tudi barva posesivnosti.

Indigo modra je barva intuicije, predstavlja pa urejenost, idealizem, ritual, tradicijo, med negativnimi čustvi pa je na prvem mestu zasvojenost.

Vijolična barva sicer predstavlja idealizem in težnjo k popolnosti, ki pa je izdelek nikdar ne bo dosegel. Vijolična je barva nezrelih, nepraktičnih in neodgovornih, hkrati pa je to barva domišljije, radovednosti, življenja ...

Roza barva spodbuja k ljubezni, hrepenenju, čustvenemu ravnotežju. Je praktična, razumska in uravnotežena, a hkrati naivna, (preveč) vpadljiva, celo vsiljiva. Kdo pa pravi, da moramo vse stvari v življenju narediti tako, kot je treba?!

Rjava je resna, prijazna, topla, prijetna barva, ki daje varnost, zaščito, udobje, materialno bogastvo. Kaj je slabega na njej? Je dolgočasna, počasna in na policah neopazna. Si pa udobnega fotelja ne moremo zamisliti v drugih barvah, kot rjavi.

Zadnje čase je vse bolj priljubljena srebrna barva, ki jo imajo rade predvsem ženske. Povezujemo jo z luno, z romantiko, s čustvi, skrivnostnostjo, žgečkljivostjo, je barva zapeljevanja in barva neuresničenih sanj. Srebrna tudi zelo spominja na sivo, ki je barva kompromisov, neodločnosti.

Pravo nasprotje je zlata barva, ki je barva uspeha, izjemnih dosežkov, zmagoslavja. Zlata barva je povezana z obiljem, blaginjo, razkošjem, prestižem, tudi prefinjenostjo, eleganco. je pa zlata barva tudi barva smrti, zavisti, maščevalnosti. Vse to, kadar je v kombinaciji s črno.

Mimo bele barve ne moremo. Predstavlja najbolj popolno barvo, čistost, nedolžnost, predstavlja začetek in konec. Bela je barva rasti, kreativnosti, je tradicionalna barva nevest, zdravnikov, je barva spodbude, upanja, miru. Predstavlja pa tudi barvo osamljenosti, praznine, čakanja, primitivizma in tudi strahu.

Karkoli si mislimo o barvah, analize kažejo, da se 93 % potrošnikov ne more upreti njihovemu vplivu. Je pa res še nekaj: zakaj so pločevinke piva pogosto zelene barve? Zato, ker je to barva, ki je všeč ženskam in zato manj bentijo, če možje domov prinesejo cel zaboj piva. Uporabo barv je treba razumeti celovito ...

Vas te vsebine zanimajo in bi želeli biti obveščeni o novostih?
Vpišite svoj e-mail in nič ne boste zamudili.
Nalagam ...

























Vem kaj jem - RSS
Copyright (c)
VemKajJem.si
maj 2014
π
Vem kaj jem - na vrh strani