Hrana, ki zmanjšuje absorpcijo železa



Interaktivni dodatki:






Datum: 26. DEC 17 - DOBRO JE VEDETI

Hrana, ki zmanjšuje absorpcijo železa

Železo je zelo pomembno za zdravje celic, slabokrvnost pa v zimskih mesecih ni tako redka, kot bi si mislili. Kako maksimalno izkoristiti železo v hrani?

Železo je prisotno v vseh telesnih celicah, njegova glavna naloga pa je prenos kisika. Je bistven dejavnik za nastanek hemoglobina, je ključni element presnove , številnih encimov in hormonov. Pomanjkanje železa povzroča utrujenost, zasoplost, apatičnost, pomanjkanje energije, upad imunskega sistema ...

Kadar je naša hrana premalo uravnotežena in telesu primanjkuje železa, se pogosto pojavijo glavoboli, pekoč jezik, vrtoglavica, krhki lasje in nohti, brezvoljnost. Največ železa najdemo v mesu (jetra, temno meso, perutnina, školjke, ribe), v zelenjavi (brokoli, špinača, blitva, regrat, fižol) in sadju (rozine, suho sadje, jagode, borovnice, ribez, hruške, banane).

Največji problem železa pa je, da veliko stvari zmanjšuje absorpcijo železa.

Tako na primer kalcij zmanjša absorpcijo za 50 do 60 odstotkov. Še hujša sta čaj in kava, ki zmanjšata moč železa za 60 do 70 odstotkov.

K sreči pa obstajajo snovi, ki železo okrepijo. Vitamin C poveča absorpcijo železa za 20 odstotkov.

Previdni morate biti tudi, če jeste preveč otrobov, ker so bogati s solmi fitične kisline, ki močno veže nase železo.

In še en pomemben podatek. Moški imajo 12 do 15 odstotkov več hemoglobina, zato liter "moške" krvi prenese več kisika. Ženske morajo tudi zaradi tega še bolj paziti na nivo železa.



Vas te vsebine zanimajo in bi želeli biti obveščeni o novostih?
Vpišite svoj e-mail in nič ne boste zamudili.








Vem kaj jem - RSS
Copyright (c)
VemKajJem.si
maj 2014
π
O portalu   |   Google +   |   Facebook   |   Twitter
Vem kaj jem - na vrh strani