Bezeg, česen in cink proti zimskim nadlogam
 | 
NASVET DNEVA: Ananasov kompot ima le malenkost več kalorij od svežega (47 proti 41 kalorijam na 100 gramov).



Interaktivni dodatki:






Datum: 31. DEC 17 - DOBRO JE VEDETI

Bezeg, česen in cink proti zimskim nadlogam

V zimskem času telo največ energije porabi za vzdrževanje imunskega sistema, zato je raznolika hrana ključ do zdravja.

Da je vaš imunski sistem v dobri kondiciji bodite v zimskih mesecih pozorni na štiri snovi, ki vam lahko dobesedno čez noč okrepijo imunski sistem. Zato bodite pozorni in jejte čim več snovi za krepitev imunskega sistema.

Bezeg
V stari ljudski tradicionalni medicini se je za zdravljenje in preprečevanje prehladov in gripe največ uporabljal bezeg. Bezek namreč vsebuje antocianin (tudi E163), ki je izredno učinkovit pri krepitvi imunskega sistema. Antocianin je v vodi topen rastlinski pigment, spada v skupino flavonoidov in je ključnega pomena pri obnovi celičnih membran. Na Nizozemskem, v Veliki Britaniji in ZDA so z vrsto raziskav dokazali pozitivne učinke antocianinov (vsega skupaj jih poznamo 250 vrst), ki jih najdemo tudi v malinah, borovnicah, brusnicah in ostalem jagodičevju.

Česen
Česen je vsestransko koristno živilo, ki pa se mu zaradi izrazitega vonja pogosto po krivici izogibamo. Vsebuje veliko alicina, ki ima močne antibakterijske in antivirusne lastnosti. Ko so v Belgiji pred leti proučevali vpliv česna na zdravje, so prišli do preprostega recepta. Če vsakič, ko vzamete zdravilo, popijete žličko sirupa ali skodelico čaja, pojeste še strok česna (ko ga lupite, to vedno počnite s prsti in bodite previdni, da ne poškodujete tanke vrhnje lupine - s tem se boste izognili slabemu zadahu), se zdravljenje gripe in prehlada skrajša za polovico. Česen začnite jesti takoj, ko začutite bolečino v grlu (preberite si še Kaj se zgodi, če pojeste strok česna na tešče).

Cink
Cink je element, ki močno krepi imunski sistem. Nekateri ga celo uživajo kot prehransko dopolnilo in mu pravijo, da je kralj med minerali (kraljica je matični mleček, mušketirja pa kalcij in magnezij). Statistika kaže, da zbolimo takrat, ko v telesu pade nivo cinka. Še zlasti to velja v primeru gripe in prehladov. Zelo pomembno je vedeti, da morajo vegetarijanci pojesti tudi do 50 % več cinka kot vsejedci. Največ cinka je v humusu, kuhani leči, grahu, arašidovem maslu, gobah, špinači, brokoliju, ohrovtu, koruzi, indijskih oreščkih, sončničnih semenih ...

Vitamin C
Nikar pa ne pozabite na vitamin C, ki je najbolj poznano sredstvo proti prehladom in gripi, njegovi pozitivni učinki pa postanejo še bolj izraziti po težki fizični aktivnosti (treningu, težkem delu). Neka študija iz ZDA, kjer so testirali 11.000 ljudi, je pokazala, da zadostne količine vitamina C lahko zmanjšajo vpliv stresa na naše zdravje za 50 %. In še to si zapomnite: vitamina C ni nikdar preveč.

Sedaj, ko poznate štiri največje borce proti gripi in prehladu, vam verjetno ne bo težko sestaviti obrambnega jedilnika.



Vas te vsebine zanimajo in bi želeli biti obveščeni o novostih?
Vpišite svoj e-mail in nič ne boste zamudili.
gripa
 
prehlad
 







Vem kaj jem - RSS
Copyright (c)
VemKajJem.si
maj 2014
π
O portalu   |   Google +   |   Facebook   |   Twitter
Vem kaj jem - na vrh strani