Trgovine so zabaviščni parki psihologov
 | 
NASVET DNEVA: Nezrelo sadje vsebuje veliko pektina, zato je težko prebavljivo.

Interaktivni dodatki:






Datum: 26. FEB 17 - DOBRO JE VEDETI

Trgovine so zabaviščni parki psihologov

Nekaj preprostih trikov s katerimi trgovci vplivajo na našo izbiro. To, kar kupite, je zelo redko posledica vaše izbire ...

1. Višina
Najbolj znan trgovski trik je, da izdelke, ki jih želijo hitreje prodati, postavijo v višino oči. Na spodnjih policah so izdelki za otroke, v sredini za mamice in malo više za očete.

2. Išči
Trgovci zelo natančno spremljajo, kaj kupujete, zato najpogosteje kupljene stvari nikdar niso skupaj na isti polici. Če kupujete mleko, potem boste morali prehoditi celo trgovino do kruha na drugi strani trgovine, pa spet nazaj do mesa, ki je na povsem svojem koncu. Več morate prehoditi, več zapravite.

3. Ozki prehodi
Ste se kdaj jezili, zakaj so v trgovinah tako ozki prehodi? Zato, da spravijo več polic pod streh, da vam začrtajo pot po kateri se "morate" gibati in, da imate izdelke na dosegu roke na levi in desni strani. Pri ozkih prehodih vidite dvakrat več izdelkov, kot sicer.


4. Družinski paketi
Ne nasedajte pravljicam, če kupujete več, boste prihranili. Raziskave kažejo, da družine, ki kupujejo sladoled pakiran v posode po 3 in celo 5 kilogramov porabijo prav toliko sladoleda, kot tisti, ki ga kupujejo samo po 1 kilogram. Tisti, ki kupujejo družinske količinske izdelke, ustvarijo več smeti, prihranijo pa nič.

5. Občutek dolžnosti
Ali ste vedeli, da 40 % potrošnikov, ki neko stvar poskusijo v trgovini, to tudi kupijo. Pa ne zato, ker bi bilo dobro, pač pa zaradi občutka dolžnosti. če k temu dodamo še približno 20 do 30 % takih potrošnikov, ki kupijo, ker jim je izdelek všeč, pa ga še niso poznali, potem so trgovinske degustacije priložnost, da se prodaja nekega izdelka skoraj podvoji. Seveda gre spet za izdelek, ki ga trgovec želi prodati.

6. Lenoba
Priznajte: če imate na izbiro običajen krompir, ali olupljen in očiščen krompir, boste izbrali slednjega. Če imate na izbiro olupljen in očiščen korenček, svežega niti pogledali ne boste. Če imate na izbiro zmlet, ali cel poper, boste izbrali zmletega. Če imate na izbiro celo, ali zmleto kumino, boste seveda izbrali zmleto, ker se vam strojčka za mletje pa res ne ljubi vklopiti, četudi je doma zmleta sveža kumina veliko bolj aromatična in skoraj 5-krat cenejša. Če imate na izbiro narezano in pripravljeno zelenjavo, vas dejstvo, da je mešana zelenjava zamrznjena, sploh ne bo motilo. Tudi cena ne. Ko pa bi si preračunali, koliko vas stane svež krompir in koliko narezan, potem pripravljenih izdelkov nikdar več ne bi kupovali.

7. Čakanje pred blagajno
Zakaj imajo vse trgovine pred blagajno postavljene drobne sladkarije, majhne pripomočke, žvečilne in ostalo nepotrebno kramo? Pred blagajno so namreč izdelki z najvišjo maržo, več kot polovica ljudi pa nakupuje impulzivno. Trgovci točno vedo, kaj pomeni minuta čakanja pred blagajno. Ko boste naslednjič čakali pred blagajno in se bo pri petem v vrsti odprla nova, potem veste, kje imamo potrošniki prag bolečine. 2 do 3 minuti čakanja v vrsti nas ne moti, pa tudi kakšno sladkarijo še dodamo k svojem nakupu. Vse, kar je več, pa že postane destruktivno: mnogi se zaradi predolgega čakanja vprašajo, ali res potrebujejo vse, kar so nakupili? Seveda ne!


8. Vozički
Ko so trgovine ukinile košare in uvedle vozičke, so sicer morali razširiti poti med policami, a se to kljub vsemu pozna na prodaji. Trgovine z vozički prodajo 19 % več, kot tiste, ki imajo samo košare. Potrošniki smo namreč nagnjeni k zapolnjevanju prostora, poleg tega pa se počutimo bolj samozavestno, če imamo poln voziček.

9. Svežina
Ni lepšega, kot kapljice vode na sadju in zelenjavi. Tako pridelki zgledajo še bolj sveže in mikavno. Trgovcem je povsem jasno, da mokra povrtnina gnije hitreje, je pa zato tudi malenkost težja.

10. Vonj
Ko zavohate svež kruh, vonj po pečenem piščancu, vaša žleza slinavka dobesedno ponori. Še posebej, če nakupujete lačni! Še misliti si ne morete, kako naši notranji organi vplivajo na potrošnjo ...

11. Cene
Ljudje najbolj zaupamo velikim in poudarjenim črnim številkam na rumeni podlagi. Če je poleg veliko drugih številk, bomo ljudje podzavestno gledali tisto, ki nam najbolj ustreza, drobnega tiska pa sploh ne bomo prebrali. Rumena je barva zavajanja.

12. Glasba
Mirna in počasna glasba vzbuja občutek lagodja, miru in zaupanja. Če gre za znane skladbe, se lahko pri policah zadržimo tudi do 3-krat dlje, kot v trgovinah brez glasbe. Ljudje ob prijetni glasbi izgubimo občutek za čas, to pa direktno pomeni, da več zapravljamo.



Vas te vsebine zanimajo in bi želeli biti obveščeni o novostih?
Vpišite svoj e-mail in nič ne boste zamudili.



Vem kaj jem - RSS
Copyright (c)
VemKajJem.si
maj 2014
π
O portalu   |   Google +   |   Facebook   |   Twitter
Vem kaj jem - na vrh strani