5 nasvetov, kako preveriti, ali ste zares lačni
 | 
NASVET DNEVA: Mastna hrana in ocvrta živila spodbujajo izločanje kisline v črevesju.

Interaktivni dodatki:






Datum: 3. JUN 17 - DOBRO JE VEDETI

5 nasvetov, kako preveriti, ali ste zares lačni

Saj veste, da ljudje jemo tudi z očmi in možgani nas prepričajo, da smo lačni, čeprav smo jedli pred nekaj minutami. In to nas redi.

Raziskave so pokazale, da v polovici primerov, ko si mislimo, da smo lačni, smo v resnici žejni? In če k temu dodamo kalorije, ko jih pojemo ob gledanju kuharskih televizijskih oddaj in ob gledanju omamnih fotografij, potem veste, kako pomembno je, da se v trenutkih šibkosti spomnite na teh 5 nasvetov. Če na vsa odgovorite z NE, potem ste zagotovo lačni. Če pa vsaj na eno vprašanje odgovorite z DA, potem pa še enkrat premislite, ali se splača oropati hladilnik ...

1. Ste nazadnje jedli pred manj kot 3, ali več kot 4 urami?
Če ste jedli pred manj kot tremi urami (v to štejte tudi malice in prigrizke), potem zagotovo niste lačni. Če pa ste, je to znak, da niste jedli prav in je prav tako bolje, da s hrano počakate. Nepravilna prehrana pomeni, da je neuravnotežena, da vam morda primanjkuje vlaknin, beljakovin, mineralov ... Večinoma se ljudje prenajedamo ogljikovih hidratov, potem pa smo zelo hitro lačni.

In še na eno pravilo ne smemo pozabiti. Če ste nazadnje jedli pred več kot 4 urami, tudi ni prav, ker v tem primeru telo stradate, to preklopi v način varčevanja in, čeprav se vam zdi, da ne jeste veliko, telo kopiči zaloge, ker se boji pomanjkanja. Idealno je, da jemo 5 obrokov na dan. Majhnih obrokov.

2. Se dobro počutite?
Umirite se za trenutek, pomislite na vsak organ v svojem telesu, na mišice, na počutje, razpoloženje ... Če iskreno ugotovite, da vam nič ne manjka, potem tudi lačni niste. V primeru resnične lakote postanete nejevoljni, brez energije, zaspani ... Če se vam to dogaja, bodite zelo previdni, ker takrat telo potrebuje energijo in ne ničvredno osiromašeno hrano.

3. Ste na hrano pomislili pred manj kot 15 minutami?
Kadar gledate kulinarične oddaje, brskate po spletu za recepti in ves čas opazujete slastne jedi na fotografijah, potem so lačne vaše oči. Za nekaj minut odvrnite pogled od dobrot, počakajte vsaj 15 minut, in potem še enkrat pomislite, ali ste zares lačni, ali pa je to samo refleksija tistega, kar gledate.

Isto pravilo naj velja tudi med jedjo. Jejte počasi in vmes naredite tudi kak odmor ali dva, da lahko želodec pošlje signal možganom, kdaj ste se dovolj najedli. Ne pozabit, da ta signal potuje do možganov tudi 15 minut in več, zato naj vsak obrok traja vsaj pol ure. V takem primeru vam bodo možgani sami sporočili, kdaj je dovolj prenajedanja.

4. Se vam je zluštala točno določena jed?
Kadar vam pridiši pica, čevapčiči, čokolada, sladoled ... potem zagotovo niste lačni. Taki vrsti hrane se brezpogojno ogibajte, ker je to znak čustvenega prenajedanja, ki je najnevarnejše in najbolj redi.

5. Imate problem z "vegetarijanskim testom"?
Vegetarijanski test pomeni, da si poskusite zamisliti obrok, ki je sestavljen samo iz špinače, brokolija, cvetače, korenčka in podobno. Ali vas bi tak obrok nasitil? Če je odgovor negativen, potem skoraj zagotovo niste lačni.

In še dodatno pojasnilo: zakaj pretakanje želodčnih sokov ni znak lakote?

Če iz želodca prihajajo različni zvoki, potem še to ni znak lakote. V resnici to pomeni, da želodec dobro opravlja svoje delo in zaključuje proces prebave, kar pomeni, da hrano potiska naprej proti črevesju. Tako imenovano "kruljenje" želodca ni nič slabega in vam ni treba ob prvem oglašanju želodca leteti k hladilniku.



Vas te vsebine zanimajo in bi želeli biti obveščeni o novostih?
Vpišite svoj e-mail in nič ne boste zamudili.



Vem kaj jem - RSS
Copyright (c)
VemKajJem.si
maj 2014
π
O portalu   |   Google +   |   Facebook   |   Twitter
Vem kaj jem - na vrh strani