Poznate razliko med omega-3 maščobnimi kislinami iz rastlin in morskih olj?
 | 
NASVET DNEVA: Nezrelo sadje vsebuje veliko pektina, zato je težko prebavljivo.



Interaktivni dodatki:






Datum: 16. APR 18 - DOBRO JE VEDETI

Poznate razliko med omega-3 maščobnimi kislinami iz rastlin in morskih olj?

Ribe in morski sadeži so bogati z omega-3 maščobnimi kislinami. Prav tako tudi oreščki. Pa vendar je med temi kislinami ogromno razlike.

Omega-3 maščobne kisline telo potrebuje za prebavo, mišične aktivnosti, preprečevanje strjevanje krvi, krepi ostrino vida, krepi spomin in še veliko več. Omega-3 je prav tako pomemben za pravilno delitev in gradnjo celic.

Gre za maščobne kisline, ki jih naše telo ne more pridelati, zato je naš organizem v veliki meri odvisen od zunanjih vnosov. Študije so pokazale, da imajo največjo koncentracijo maščobnih kislin ribe, ki živijo v mrzlih vodah (lososi, skuša, tune ...). Najpomembnejši razlogi, zakaj jemati omega-3 kapsule:

  • omega-3 zmanjšuje skupno količino maščob v telesu (holesterol in trigliceride)
  • zmanjšujejo povišan krvni pritisk
  • zmanjšujejo tveganje za kap
  • zmanjšujejo depresijo
  • zmanjšujejo bolečine v sklepih
Omega-3 kisline pa niso samo dobre za splošno zdravje, pač pa izboljšujejo tudi učinek prehrane in uravnavajo telesno težo. Študije potrjujejo, da ljudje, ki poskušajo hujšati s pomočjo telovadbe in zdrave prehrane, lažje uravnavajo nivo sladkorja in holesterola.

Nutricisti in zdravniki priporočajo, da 2-krat na teden zaužijete ribji obrok. S tem se tveganje za infarkt in kap zmanjša za 50 %. Še posebej to velja v zimskih časih, ter seveda spomladi, ko organizem nujno potrebuje vitaminsko okrepitev. Na prelomu tisočletja so v ZDA naredili raziskavo med 80.000 ženskami. Raziskava je trajala 14 let in nedvoumno pokazala, da je imelo 67 odstotkov sodelujočih manj težav s srcem in 72 odstotkov manj težav s trombozo.

Ključno vprašanje je, ali lahko omega-3 maščobne kisline iz rib nadomestimo z omega-3 maščobami rastlinskega izbora?

Vedeti moramo, da omega-3 živalskega izvora ni isto, kot omega-3 iz rastlin. Največ rastlinskih omega-3 imajo lanena semena, chia semena, orehi, zelena listnata zelenjava. Poleg tega imajo te rastline še alfa-linolensko kislino, krajšo verigo PUFA (pri rastlinah gre za 18 ogljikovih atomov, pri ribah pa 22 ogljikovih atomov). Poleg tega rastline nimajo dokozaheksaenojske (DHA) in eikosapentanojske (EPA) kisline.

Kaj to pomeni?

Ko zaužijemo obrok bogat z lososom, kozicami ali ribjim oljem, se raven maščobnih kislin poviša in ostane tak več kot 3 dni. Od tu tudi nasvet, da bi morali ribe jesti 2- do 3-krat na teden. Več ne. To pa ne zaradi preveč omega-3, pač pa zaradi preveč težkih kovin, ki jih najdemo v ribah.

Ko zaužijemo obrok bogat z omega-3, se zaradi krajše verige ogljikovih atomov taka omega-3 absorbira v kri v samo pol ure, povišana pa ostane največ 10 ur.

Če torej potrebujemo hitro dozo omega-3, izberemo bogato zelenjavo, sicer izberemo ribe.

Imajo pa rastlinske omega-3 maščobne kisline še nekaj prednosti:

  • izboljšajo presnovo glukoze v krvi, česar ribje olje ne
  • spodbuja presnovo maščob, kar ribje olje ne
  • pomaga pri urejanju dihalnih verig, kar ribje olje ne
  • zmanjšujejo sintezo holesterola, kar ribje olje povečuje (to je pravzaprav edina prednost ribjega olja.
Za konec pa še nekaj ... Hrana bogata z omega-3 je draga (tako ribe, kot tudi živila rastlinskega izvora). Prav zato mnogi nutricisti priporočajo kapsulo, ali dve med obroki, kar pripomore k boljši prebavi in splošnemu zdravju.

Priporočamo kapsule preverjene kvalitete nemškega proizvajalca Sanct Bernhard (izogibajte se poceni kitajskim nadomestkom), ki vsebujejo 60 % omega-3 maščobnih kislin, ostalo pa so vitamini iz skupine B vključno s folno kislino (B9).



Vas te vsebine zanimajo in bi želeli biti obveščeni o novostih?
Vpišite svoj e-mail in nič ne boste zamudili.








Vem kaj jem - RSS
Copyright (c)
VemKajJem.si
maj 2014
π
O portalu   |   Google +   |   Facebook   |   Twitter
Vem kaj jem - na vrh strani