Zakaj zdravniki niso navdušeni nad ovseno kašo in imajo prav
 | 
NASVET DNEVA: Sladica naj ne bo vsakodnevna razvada. Privoščite si jo le 1-krat na teden.

Interaktivni dodatki:






Datum: 26. AVG 17 - ZDRAVJE, LEPOTA

Zakaj zdravniki niso navdušeni nad ovseno kašo in imajo prav

Ovsena kaša velja za eno najbolj zdravih živil in mnogi si zajtrka brez nje ne morejo zamisliti. Vendar pozor - vsak zdravnik vam bo ovseno kašo odsvetoval. Zakaj?

Ovsena kaša je preprosto, poceni, zdravo in hranljivo živilo. V starih časih je bila pogosto na mizah, danes pa tradicionalne jedi počasi izginjajo. A prav zaradi zdravilnih učinkov se oves vrača na naše mize (preberite prispevek Ali veste, kje je veliko vlaknin).

Vendar pa vse le ni tako enostavno.

Če ovseno kašo jeste dlje časa (več kot 10 dni), lahko postane škodljiva za zdravje. Problem namreč predstavlja fitinska kislina, ki ima to lastnost, da nase veže kalcij in to, ko je še v črevesju. Še več! Telo začne črpati zaloge kalcija iz kosti, da bi nevtraliziralo fitinsko kislino, kar povzroči nemalo težav na kosteh, pa tudi razne prebavne težave niso izključene. Če kalcija ni dovolj, fitinska kislina veže nase tudi magnezij, železo in cink, ali pa vsaj upočasni procese absorpcije.

Fitinska ali fitična kislina se nahaja v mnogih rastlinskih tkivih in je pomembna zaradi ustvarjanja zalog fosforja. Največ jo je v oreščkih, pa tudi stročnicah. oziroma pri vseh živilih, ki vsebujejo zrna v ovojnici.

K sreči se lahko fitinske kisline znebimo z namakanjem, fermentacijo, deloma tudi s kuhanjem, vendar kuhanje uniči tudi zdrave sestavine. Preveč fitinske kisline se odraža tudi v slabšem zdravju zob, pomanjkanju teka in prebavnih težavah.

V starih časih, ko še niso vedeli za nevarnosti fitinske kisline, so živila namakali v rahlo kislem okolju. Vodi so dodali kis, jogurt ali limonin sok, še pogosteje pa so žita fermentirali in šele nato skuhali. Na splošno velja, da je treba stročnice namakati vsaj 12 ur. In isto velja tudi za oves.

Živila z največ fitinske kisline so (podatki v oklepajih so vrednosti pri 100 gramih živil):

  • brazilski oreščki (1719)
  • Kakav (1684)
  • Rjav riž (1250)
  • Ovseni kosmiči (1174)
  • Mandlji (1138)
  • Orehi (982)
  • Arašidi (821)
  • Leča (779)
  • Lešniki (648)
  • Fižol (622)
K temu pa je potrebno dodati še pozitivne učinke fitinske kisline, ki v telesu deluje antioksidativno, antikancerogeno (varuje pred rakom), hipoholesterolemično (znižuje holesterol) in hipolipidemično (znižuje raven lipidov v krvi). Številne raziskave potrjujejo pozitivne učinke pri najhujših boleznih in pojavljajo se že prve klinične študije, ki to potrjujejo.

Ali so ovseni kosmiči zdravi, ali škodljivi?

Odgovor je preprost. V zmernih količinah so zdravi, vsako pretiravanje pa lahko škodi. Če vsak dan za zajtrk jeste ovsene kosmiče z oreščki, vsakih 3 dni naredite 3 dni premora. Če ob tem pijete še kakav, ga raje zamenjajte z naravnim sadnim ali zelenjavnim sokom. Študentsko hrano namesto malice pa tudi občasno zamenjajte s svežo zelenjavo.



Vas te vsebine zanimajo in bi želeli biti obveščeni o novostih?
Vpišite svoj e-mail in nič ne boste zamudili.


Nalagam vsebine ...



Vem kaj jem - RSS
Copyright (c)
VemKajJem.si
maj 2014
π
O portalu   |   Google +   |   Facebook   |   Twitter
Vem kaj jem - na vrh strani