Ocvrte ribe takoj v pozabo!
 | 
NASVET DNEVA: Sladica naj ne bo vsakodnevna razvada. Privoščite si jo le 1-krat na teden.

Interaktivni dodatki:


(Heartmdinstitute.com)



Datum: 6. FEB 17 - ZDRAVJE, LEPOTA

Ocvrte ribe takoj v pozabo!

Znanstveniki opozarjajo, da uživanje ocvrtih rib in drugih morskih sadežev ni dobro za vaše zdravje. Preverite zakaj ...

Ribe na žaru, pečene in celo kuhane imajo več omega-3 maščobnih kislin, kot ocvrte. Ocvrte ribe izgubijo veliko večino svojih hranljivih snovi, ostanejo pa samo škodljive maščobe, ki nastanejo ob vsakem cvrtju. S kvalitetnim in svežim oljem lahko količino strupenih snovi zmanjšate, ne pa v celoti odpravite.

Na inštitutu za Zdravo hrano univerze Olsztyn na Poljskem je dr. Radoslaw Kowalski naredil podrobno analizo ocvrtih ribjih jedi. Izkazalo se je, da omega-3 maščobne kisline hitro oksidirajo in se spremenijo v ogljikove hidrate in celo dolgoverižne večkrat nenasičene maščobe, ki so celo strupene za naše telo.

Pomembno je poudariti, da ni analiziral samo ocvrtih rib, pač pa tudi lignje, rakce in druge morske sadeže.

Na koncu svojega poročila dr. Kowalski omenja dva recepta in sicer:

  • Ribe na žaru so domena mastnih rib (krapi, skuša, losos, včasih tudi postrvi). pri pečenju na žaru je pomembno, da je riba ves čas vlažna (polivati jo morate z vodo), saj le tako zadrži nekaj hranljivih snovi.

  • Najboljša riba je kuhana riba, največ vitaminov in hranljivih snovi pa ima ribja juha, če je pravilno pripravljena. V ribjo juho morate dati malo sladkorja, ker stabilizira maščobne kisline pri visokih in nizkih temperaturah. Juha mora vsebovati tudi ingver in česen, ki izboljšata okus in pomagata ribam zadržati hranljive snovi in tudi okus. Na koncu pa je vedno dobro dodati nekaj kapljic sojine omake, ki vsebuje veliko prostih aminokislin in vitaminov. Ostali dodatki po želji.

Dr. Kowalski prav tako predlaga, da bi morale biti ribe na jedilniku vsaj enkrat na teden pri otrocih (znanstveno je dokazano, da omega-3 iz rib vpliva na razvoj inteligence pri otrocih) in dvakrat a teden pri starejših, še zlasti tistih, ki imajo Altzheimerjevo bolezen. Ribe so namreč odličen vir beljakovin in lipidov.

Ko pa govorimo o ribah, ne moremo mimo surovih rib. Že res, da so takšne ribe najbolj zdrave, imajo pa na žalost največ težkih kovin (še zlasti tiste iz ribogojnic), obstaja pa tudi velika nevarnost zajedalcev. Za primer: ličinka trakulje je tako trdoživa, da preživi tudi temperature do -80 stopinj Celzija. Samo res zelo, zelo globoko zamrznjene ribe, bi bile varne pred zajedalci. Ker pa v praksi vemo, da to ni mogoče, morate biti zelo previdni, kadar jeste surovo ribo. Še posebej bodite pozorni na poreklo.

Še to ... Pretiravanje z ribami tudi ni dobro. Neka druga raziskava, ki pa so jo opravili Angleži, je pokazala, da je vsakodnevno uživanje rib lahko škodljivo. Že po enem tednu monodiete z ribami, lahko pride do resnih okvar imunskega in presnovnega sistema.



Vas te vsebine zanimajo in bi želeli biti obveščeni o novostih?
Vpišite svoj e-mail in nič ne boste zamudili.



Vem kaj jem - RSS
Copyright (c)
VemKajJem.si
maj 2014
π
O portalu   |   Google +   |   Facebook   |   Twitter
Vem kaj jem - na vrh strani