Od hujšanja do zdravja z ananasom
 | 
NASVET DNEVA: Krompir morate vedno shranjevati z jabolki. Jabolka namreč vsebujejo etilen, ki prepreči nastanek mikrobov.



Interaktivni dodatki:






Datum: 3. APR 16 - DOBRO JE VEDETI

Od hujšanja do zdravja z ananasom

Ima malo kalorij, pa veliko vitaminov in mikrohranil. Med boleznimi najbolje zdravi osteoporozo in prebavne motnje.

Ananas sicer sodi med eksotično sadje, dobimo pa ga lahko že skoraj v vsaki trgovini. Zaradi svoje trdoživosti, oblike in okusa ga imajo radi praktično vsi - od otrok do starejših. Največkrat o njem beremo pri shujševalnih dietah, vendar zanj velja še kopica drugih lastnosti.

Ananas vsebuje prebavni encim bromelain, ki pospešuje prebavo in preprečuje napihnjenost. Bromelain najdemo le v svežem ananasu, ki ga je najbolje zaužiti po obroku.

Ananas je diuretik in preprečuje nalaganje maščob v telesu, zato je pomemben dodatek pri uravnavanju prebave, mnogi pa verjamejo, da lahko z ananasom tudi hujšajo. Od vseh mono-diet (to so shujševalne diete, kjer vse dni jeste samo eno živilo) je dieta z ananasom še najboljša, ker je sadež bogat tudi z drugimi pomembnimi prehranskimi elementi, a kljub vsemu ne smete vztrajati več kot 10 dni. Vse, kar je več, je lahko nevarno za zdravje. Res pa je, da lahko v tednu dni shujšate tudi do 5 kilogramov, če jeste samo ananas.

Ananas vsebuje anti-rakave spojine. 100 gramov svežega ananasa vsebuje 48 miligramov vitamina C, kar predstavlja 80 % priporočenega dnevnega vnosa, ima samo 50 kalorij, glikemični indeks 3, kar je izredno malo in 0,9 miligrama mangana, kar je 46 % dnevnega vnosa. Pojesti 100 gramov ananasa, kar je celo manj, kot ena skodelica, ni težko. Mono-dieta z ananasom predvideva, da pojeste vsaj pol kilograma tega sadja na dan, kar pomeni, da dobite 4-krat višjo dozo vitamina C, kot je priporočljivo (o preveč vitaminih si preberite v prispevku Nam lahko preveč vitaminov škodi). Da je mogoče z vitaminom C zdraviti nekatere vrste rakov, smo na Vem, kaj jem že večkrat pisali. Vitamin C namreč obnavlja poškodovane celice in jih ščiti pred prostimi radikali.

Ananas je bogat z manganom. Pomanjkanje mangana lahko povzroči osteoporozo, krhke kosti. Moški naj bi ga na dan pojedli 2,2 miligrama, ženske pa 1,9 miligrama. Že samo v eni skodelici kompota je 1,1 miligram mangana ...

Ananas ima veliko bakra. Baker preprečuje strjevanje krvi in stimulira nastajanje hemoglobina, kar pospešuje celjenje ran in je dobro predvsem za starejše. Pomanjkanje bakra prav tako povzroča osteoporozo, težave s ščitnico in zmanjšanje števila limfocitov v krvi, torej tudi slabokrvnost. Priporočena dnevna količina bakra je 699 milijgramov, v skodelici svežega sadja pa ga je 151 miligramov. Veliko bakra najdemo še v govejem mesu in gobah.

In še morda najpomembnejša lastnost ananasa ...

Ananas vsebuje veliko betakarotena. Pomanjkanje poveča tveganje za nastanek očesnih bolezni in degeneracijo mrežnice. Ljudje, ki imajo težave z vidom, bi morali po vsakem obroku pojesti še skodelico ananasa. Lahko tudi v obliki kompota, čeprav je svež vendarle bolj zdrav.



Vas te vsebine zanimajo in bi želeli biti obveščeni o novostih?
Vpišite svoj e-mail in nič ne boste zamudili.








Vem kaj jem - RSS
Copyright (c)
VemKajJem.si
maj 2014
π
O portalu   |   Google +   |   Facebook   |   Twitter
Vem kaj jem - na vrh strani