5 znakov, da ne jeste dovolj proteinov
 | 
NASVET DNEVA: Katera hrana upońćasnjuje procese staranja? Hrana z veliko kalija: lubenice, banane, nesoljena hrana ...

Interaktivni dodatki:


(Clipdealer.com)



Datum: 8. NOV 16 - DOBRO JE VEDETI

5 znakov, da ne jeste dovolj proteinov

Proteini so zgrajeni iz 20 aminokislin od tega je 8 esencialnih, kar pomeni, da jih telo ne more proizvesti - Kako veste, da vam primanjkuje proteinov?

Proteini so zelo pomembni za naš organizem. Predstavljajo glavni gradbeni material za izgradnjo celic, vključeni pa so v vse kemijske procese v telesu. Zelo pomembni so pri ustvarjanju hemoglobina, ki je odgovoren za prenos kisika v krvi, proteini so prav tako pomembni pri izgradnji mišičnega tkiva, za rast las, nohtov in kože.

Proteine najdemo v skoraj vseh živilih, razen v rafiniranem sladkorju in masti. Največ živalskih beljakovin je v mesu, ribah, jajcih, mleku, jogurtu, in sirih. Rastlinske proteine najdemo v stročnicah (fižol, grah, leča), žitaricah, zeleni listnati zelenjavi, ajdi. Odrasel človek potrebuje 1,0 do 1,5 gramov beljakovin na kilogram telesne teže.

1. želja po sladkem
Eden prvih znakov, da ima vaše telo premalo beljakovin, je želja po sladkem. Ste se kdaj vprašali, zakaj vas nikdar ne napade želja po mesu in jajcih? Ena od nalog proteinov je, da vzdržujejo raven glukoze v krvi. Če imate premalo proteinov, vam pade nivo glukoze in od tu želja po sladkem. Sladkor je hitra energetska bomba, ki redi. Veliko vegetarijancev se prav zaradi pomanjkanja beljakovin redi.

2. Občutek utrujenosti
Spet je v glavni vlogi sladkor. Pomanjkanje sladkorja povzroča padec koncentracije, pomanjkanje energije, utrujenost. Če v možganih nimate dovolj beljakovin, boste imeli občutek utrujenosti, nejevolje. Mnogi napačno iščejo rešitev v ogljikovih hidratih, sladkarijah, pecivu ... To je le trenutna rešitev, energija od ogljikovih hidratov pa hitro poide.

3. Odpadanje las
Proteini so pomembni za izgradnjo celic, kar vključuje tudi obnavljanje las. Poleg tega lasje postanejo tanjši, lomljivi ... A poleg las vam zaradi pomanjkanja beljakovin začno odpadati trepalnice, brki in ostale dlake.

4. Slabo počutje
Poleg utrujenosti pomanjkanje beljakovin spremlja tudi slabo počutje, celo bolečine v mišicah. Pomembno je le to, da začno proteini delovati šele po nekaj urah (do 4 ure).

5. Nizek imunski sistem
Če se vam pogosto dozdeva, da se vas loteva kakšna bolezen, naslednji dan pa ne zbolite, vse to pa se vam ponavlja večkrat tedensko, potem je razlog gotovo v pomanjkanju beljakovin.



Vas te vsebine zanimajo in bi želeli biti obveščeni o novostih?
Vpišite svoj e-mail in nič ne boste zamudili.




Vem kaj jem - RSS
Copyright (c)
VemKajJem.si
maj 2014
π
O portalu   |   Google +   |   Facebook   |   Twitter
Vem kaj jem - na vrh strani