Hujšanje z branjem etiket
 | 
NASVET DNEVA: Kadar ste pod stresom, telo potrebuje veliko več vitamina C.

Interaktivni dodatki:






Datum: 2. JAN 17 - ZANIMIVOSTI

Hujšanje z branjem etiket

Morda boste zaradi tega več časa v trgovini, a na koncu boste porabili, hujšali boste in še bolj zdravo boste jedli. Držati se morate nekaj preprostih nasvetov ...

1. Kako dolg je seznam sestavin?
Zapomnite si, več ko ima izdelek sestavin, slabši je. Najboljša je osnovna hrana s čim manj dodatki. Še posebej, če so med dodatki tudi takšna imena, ki jih ne poznate, ali pa jih prvič slišite (to ne velja samo za hrano, pač pa tudi čistila in kozmetiko). Če naletite na kakšno tako neznanko, si zapišite ime, ali pa s telefonom poslikajte celo etiketo, in doma v miru preverite, za kaj gre. Če je varno, boste naslednjič kupili.

2. Je sladkor res potreben?
Ko kupujete bonbone, se pričakuje, da je v njih tudi sladkor. Ko kupujete sir, izdelke iz kruha, vloženo zelenjavo, kečap, sojine jogurte, juhe v vrečkah pa je zelo neobičajno, če je poleg tudi sladkor. Pa vendar je. In to iz samo enega razloga: da prikrije sol (kako nevarna je sol si preberite v prispevku Zaradi preveč soli umre 1,65 milijona ljudi na leto). Še razmislek ... Kaj mislite, katera pijača je manj škodljiva: kokakola zero, ali kokakola light? O načrtni zasvojenosti človeštva s sladkorjem najdete več v prispevku Iztrebljanje neuporabnih jedcev?.

3. Sol
Tako, kot je preveč sladkorja škodljivo, je škodljivo tudi preveč soli (preberite Kako zdrava je morska sol?). Sol povzroča dehidracijo, kar čutimo, kot potrebo po več hrane, več pijače. Proizvajalci zato zelo radi pretiravajo s soljo, ker vas bo to premamilo, da naslednjič kupite še in več. Mimogrede: ali ste vedeli, da liter kokakole vsebuje 42 kock sladkorja in 30 kock soli?

Natriju se izogibajte kolikor je le mogoče.

4. Dodatki, ojačevalci, e-ji
Obstaja teorija, da so vsi e-ji strupeni. To načeloma ne drži, ker so med njimi tudi naravna barvila, arome in dišave, je pa res, da so tudi konzervansi pridobljeni izključno na umeten način, pa emulgatorji, sredstva za zgoščevanje, loščila, posebej so nevarna umetna sladila (preberite si več o aspartamu) ... Hrana, ki potrebuje take dodatke ni zaradi tega nič okusnejša in boljša. Večinoma so ti dodatki zgolj zato, da nekaj prikrijejo, so bolj obstojni in redijo.

5. Maščobe
Poznamo trans-maščobe, ki so zelo škodljive. Na drugi strani pa je avokado, ki ima izredno veliko maščob, a je hkrati zelo zdrav. Potem poznamo omega-3 in omega-6 maščobne kisline, ki so jim ob odkritju rekli tudi vitamin F in spadajo v skupino nenasičenih maščob. Telo maščobe potrebuje, zato lahki jogurti niso bolj zdravi od polnomastnih. Tudi lahki namazi, siri, pijače imajo svojo negativno plat, ki je lahko celo nevarnejša.



Vas te vsebine zanimajo in bi želeli biti obveščeni o novostih?
Vpišite svoj e-mail in nič ne boste zamudili.




Vem kaj jem - RSS
Copyright (c)
VemKajJem.si
maj 2014
π
O portalu   |   Google +   |   Facebook   |   Twitter
Vem kaj jem - na vrh strani